دنیای ریاضی

دنیای ریاضی

خدایا چنان کن سر انجام کار ***تو خوشنود باشی و ما رستگار
دنیای ریاضی

دنیای ریاضی

خدایا چنان کن سر انجام کار ***تو خوشنود باشی و ما رستگار

سوالی از مردم دنیا

مطلب زیر را در  سایت یکی از همکاران با عنوان (دنیای ریاضی) دیدم شما هم ببینید... 

 

سوالی از مردم دنیا 

 

سؤال از این قرار بود:

 

 

نظر خودتان را راجع به کمبود غذا در سایر

 

کشورها صادقانه بیان کنید؟

 

و جالب اینکه کسی جوابی نداد

در آفریقا کسی نمی دانست 'غذا' یعنی چه؟

 

 

در آسیا کسی نمی دانست 'نظر' یعنی چه؟

 

 

در اروپای شرقی کسی نمی دانست 'صادقانه' یعنی چه؟

 

 

در اروپای غربی کسی نمی دانست 'کمبود' یعنی چه؟

 

 

و در آمریکا کسی نمی دانست 'سایر کشورها' یعنی چه؟  

 

تاریخ برگزاری آزمون سراسری سال 1392

براساس استعلام و کسب نظر از وزارت کشور، برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در روز جمعه 1392/3/24 در سراسر کشور برگزار خواهد شد و براساس مواد 13 و 14 قانون انتخابات ریاست جمهوری، چنانچه در مرحله اول برای هیچ یک از داوطلبان اکثریت مطلق حاصل نگردد، انتخابات مرحله دوم در روز جمعه هفته بعد انجام می­گیرد.
با توجه به مراتب فوق آزمون سراسری سال 1392 ان­شاءا... در صبح و بعدازظهر روزهای پنج­شنبه 1392/4/6، جمعه 1392/4/7 و صبح شنبه 1392/4/8 برگزار خواهد شد.

 

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور


صبحانه عصبانیت دانش‌آموزان را در دوران امتحانات کاهش می‌دهد


 یکی از عوامل مهم در حفظ سلامتی و موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان، تغذیه مناسب است. کیفیت تغذیه کودکان و نوجوانان به خصوص در دوران امتحانات  تاثیر به سزایی در موفقیت یا عدم موفقیت آنها در امتحان دارد.

 در دوران امتحانات معمولاً کودکان و نوجوانان به علت ترس از عدم موفقیت در امتحان دچار استرس می‌شوند. یکی از اثرات مهم استرس این است که موجب اتلاف مواد مغذی از بدن شده و نیاز بدن را به مواد مغذی افزایش می‌دهد. بنابراین غذای عادی و معمولی که از انسان مصرف می‌کند در مواقعی که فرد دچار اضطراب و استرس است، نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای تغذیه‌ای انسان باشد و چنانچه این حالت ادامه یابد، می‌تواند منجر به سوء تعذیه شود.  

 

ادامه مطلب ...

برترین تکنولوژی های 2012 +عکس

سایت Mashable یکی از پرطرفدارترین و همچنین پربازدیدترین سایت های تکنولوژی دنیا با نزدیک شدن به پایان سال لیستی  از بهترین تکنولوژی های سال 2012 را ارائه کرده است که در نوع خود جالب و منطقی است. در این مطلب به 10 تکنولوژی برتر که در این لیست آورده شده است اشاره می کنیم:
 

 

به ادامه مطلب بروید...

ادامه مطلب ...

یک ماده غذایی مفید برای درمان گلودرد

یک ماده غذایی مفید برای درمان گلودرد

لیموترش
اگر گلودرد دارید، بخوانید.
 
مرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت: برای گلو درد بهترین دارو لیموترش است. غرغره آب نیم گرم با آبلیمو ،‌ ورم گلو و گلو درد را برطرف خواهد کرد.

به ادامه مطلب بروید ...
ادامه مطلب ...

جزئیات حذف کنکور دانشگاه آزاد

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد: کنکور دانشگاه آزاد پس از بررسی‌های فراوان و گسترده‌ در کمیته تخصصی در مقطع کارشناسی حذف شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ناصر اقبالی با اعلام این خبر گفت: در راستای قانون مصوب سال 86 مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف آزمون سراسری، پس از بررسی‌های به عمل آمده بر روی رشته محل‌های موجود در دانشگاه آزاد در کمیته‌ای تخصصی مقرر شد در 5000 رشته محل مقطع کارشناسی این دانشگاه از نیمسال دوم سال جاری پذیرش دانشجو به صورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب صورت می‌گیرد.

رییس مرکز آزمون ادامه داد: این موضوع که طرح حذف آزمون در نیمسال اول و در مقطع کاردانی صورت گرفت، گفت: با توجه به اینکه در مهرماه امسال آزمون 3466 رشته محل در مقطع کاردانی حذف گردید، لذا دانشگاه آزاد اسلامی توانسته از مجموع قریب به 9000 رشته محل خود در آزمون سراسری در بیش از 8400 رشته محل معادل 95 درصد پذیرش بدون کنکور داشته باشد. لذا در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو در 250 هزار نفر ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی از مجموع 270 هزار نفر به صورت بدون آزمون خواهد بود.

اقبالی در ادامه خاطر نشان کرد: این اقدام آگاهی مثبت در راستای ورود آسان‌تر و راحت‌تر داوطلبان تحصیل به دانشگاه‌های کشور خواهد بود. ضمن اینکه به نظر می‌رسد با پذیرش بدون آزمون می‌توان داوطلبان را در راستای علایق و استعدادهایشان سوق داد.

اقبالی در خصوص روش پذیرش دانشجو گفت: در این روش سوابق تحصیلی داوطلبان ملاک قرار می‌گیرد و هر فرد می‌تواند در هر رشته محلی که می‌خواهد ثبت‌نام کرده و ادامه تحصیل دهد.

وی در مورد زمان آغاز ثبت‌نام بدون آزمون، اعلام کرد: ما آمادگی داریم که از نیمسال دوم سال تحصیلی جاری به پذیرش دانشجو در این سیستم جدید بپردازیم. ضمن اینکه در این روش داوطلبان می‌توانند دو بار در سال و در دو نیمسال برای ثبت‌نام اقدام کنند.

رییس مرکز آزمون در ادامه افزود: متقاضیان می‌توانند از نیمه دوم دی ماه با مراجعه به پایگاه ثبت‌نام الکترونیکی مرکز آزمون به آدرس www.azmoon.org نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی در پایان اشاره کرد: در حال حاضر پذیرش بدون آزمون، شامل حال رشته‌های علوم پزشکی، دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری نخواهد شد، لذا علاقه‌مندان تحصیل در گروه پزشکی و رشته‌های با آزمون غیر پزشکی می‌بایست در آزمون سال 92 که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، شرکت کنند. لذا دانشگاه آزاد اسلامی در این مورد هیچ آزمون مستقل و جدایی برگزار نخواهد کرد و شیوه پذیرش دانشجو در رشته‌های مذکور متعاقبا اعلام خواهد شد.


دانشگاههای کشور در رتبه‌بندی جهانی

لابراتوار تحقیقاتی رتبه بندی دانشگاه‌ها بر اساس عملکرد آکادمیک URAP آخرین وضعیت رتبه بندی دانشگاه‌های جهان را در دوره ۲۰۱۳ – ۲۰۱۲ اعلام کرده است و بر اساس آن دانشگاه تهران با رتبه ۱۷۰ در صدر ۲۳دانشگاه ایرانی حاضر در این رتبه بندی قرار دارد.


مهر در این باره گزارش داد: لابراتوار تحقیقاتی رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس عملکرد آکادمیک (University Ranking by Academic performance) از سال ۲۰۰۹ بیش از ۲۰۰۰ دانشگاه برتر در سراسر جهان را بر اساس معیارهای کمی و کیفی رتبه‌بندی کرده است.


   وب‌سایت: URAPmore
more  پنج دانشگاه معتبر جهان در سال ۲۰۱۲
همچنین بر اساس اعلام این مرکز، ۱۰ دانشگاه برتر جهان شامل دانشگاه هاروارد از آمریکا، دانشگاه تورنتو از کانادا، دانشگاه استنفورد از آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا برکلی از آمریکا، دانشگاه میشیگان از آمریکا، دانشگاه آکسفورد از انگلستان، دانشگاه واشنگتن در سیاتل از آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس، دانشگاه توکیو از ژاپن است.

بر اساس اعلام این مرکز رتبه بندی دانشگاه تهران دارای رتبه جهانی ۱۷۰ است و پس از آن دانشگاه آزاد اسلامی به صورت یک مجموعه در رتبه ۲۲۶ و دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به کسب رتبه ۴۲۷ در بین کلیه دانشگاه های جهان شده اند.

 


رتبه کشوری در URAP      رتبه جهانی در URAP      نام دانشگاه


۱       ۱۷۰     دانشگاه تهران
۲       ۲۲۶     دانشگاه آزاد اسلامی
۳       ۴۲۷     دانشگاه علوم پزشکی تهران
۴       ۴۹۸     دانشگاه صنعتی شریف
۵       ۵۱۶     دانشگاه تربیت مدرس
۶       ۶۷۶     دانشگاه شیراز
۷       ۷۰۰     دانشگاه صنعتی اصفهان
۸       ۸۳۴     دانشگاه شهید بهشتی
۹       ۹۱۱     دانشگاه علم و صنعت ایران
۱۰      ۹۳۷     دانشگاه تبریز
۱۱      ۱۰۰۳    دانشگاه فردوسی مشهد
۱۲      ۱۱۳۵    دانشگاه علوم پزشکی شیراز
۱۳      ۱۱۵۷    دانشگاه اصفهان
۱۴      ۱۱۸۰    دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
۱۵      ۱۱۹۱    دانشگاه رازی
 ۱۶     ۱۱۹۲    دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی
 ۱۷     ۱۲۰۰    دانشگاه علوم پزشکی تبریز
 ۱۸     ۱۲۵۱    دانشگاه بوعلی سینا همدان
 ۱۹     ۱۲۹۵    دانشگاه شهید باهنر کرمان
 ۲۰     ۱۳۶۳    دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی
 ۲۱     ۱۳۹۱    دانشگاه مازندران
 ۲۲     ۱۵۲۱    دانشگاه علوم پزشکی ایران سابق
 ۲۳     ۱۸۷۴    دانشگاه صنعتی امیرکبیر

 منبع : همشهری آنلاین


قانون پذیرش دانشجو برای ازمون سراسری سال تحصیلی 93-1392

 

بدینوسیله به اطلاع داوطلبان ورود به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در سال 1392 می رساند، براساس مصوبه کارگروه ماده (4) قانون پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو در تعدادی از کد رشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، بدون برگزاری آزمون و براساس سوابق تحصیلی تعریف شده در قانون پذیرش دانشجو مصوب سال 1386 مجلس شورای اسلامی صورت می پذیرد. پذیرش برای این کد رشته محل‌ها در سال جاری و از نیمسال دوم سال تحصیلی 92-91 شروع خواهد شد، که شرایط، ضوابط، نام و عنوان کد رشته محل‌‌های مذکور در دفترچه ثبت نام آنها که در نیمه دوم دی ماه حسب مورد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد، منتشر خواهد شد. برای کد رشته محل‌هایی که براساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرند، باید داوطلبان به نکات زیر توجه نمایند:
1- پذیرش بدون آزمون در سال دو بار صورت می پذیرد که ثبت نام برای ورودی مهرماه در نیمه دوم مرداد ماه و ثبت نام برای ورودی های نیمسال دوم در نیمه دوم دی ماه صورت می گیرد.
2- کد رشته محل‌ های بدون آزمون که پذیرش آنها از طریق سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد، شامل کد رشته محل‌ های علوم پزشکی نمی شود.
3- ثبت نام برای کد رشته محل‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی توسط سازمان سنجش آموزش کشور و برای کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی، توسط مرکز آزمون دانشگاه مذکور صورت می پذیرد.
4- کد رشته محل‌هایی که پذیرش آنها از طریق سوابق تحصیلی صورت می گیرد از هیچ روش دیگری (آزمون، فراگیر و ...) پذیرش نخواهند داشت.
5- داوطلبانی که از طریق سوابق تحصیلی برای رشته محل پذیرش می گیرند، اجازه انتقال یا تغییر رشته به رشته محل دیگری را که پذیرش آنها با آزمون است، ندارند.
6- پذیرش بدون آزمون شامل آزمونهای دوره‌های تحصیلات تکمیلی (کاردانی به کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) نمی‌باشد.


برای سایر کد رشته محل‌های که پذیرش آنها از طریق آزمون صورت می‌گیرد توجه به نکات ذیل ضروری است:
الف- ثبت نام و پذیرش رشته محل‌های آزمونی دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی 93-1392 از طریق سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد گرفت و برای سال تحصیلی 93-1392 دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام و آزمون مجزایی نخواهد داشت. لذا داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب کد رشته محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی لازم است که در آزمون سراسری سال 1392 ثبت نام نمایند. به همین منظور این داوطلبان می توانند از امروز دوشنبه 91/9/20 لغایت روز شنبه 91/9/25 از طریق سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام نمایند. همچنین داوطلبانی که در تاریخ مقرر موفق به ثبت نام نشوند، می توانند از روز دوشنبه 91/11/30 لغایت پنج شنبه 91/12/3 اقدام به ثبت نام کنند.
ب- پذیرش داوطلبان علاقه‌مند کد رشته محل‌‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی براساس شرایط و ضوابط آزمون سراسری که در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1392 (دفترچه شماره 1) درج شده است و همچنین سایر شرایط و ضوابط که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1392 (دفترچه شماره 2 ) درج خواهد شد صورت می‌پذیرد.
 

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور


شرایط شرکت و منابع آزمون المپیادهای علمی سال تحصیلی 92-91 اعلام

طی اطلاعیه‌ای از سوی باشگاه دانش‌پژوهان جوان :

 
شرایط شرکت و منابع آزمون المپیادهای علمی سال تحصیلی 92-91 اعلام شد


شرایط شرکت و منابع آزمون المپیادهای علمی سال تحصیلی 92-91 ، طی اطلاعیه‌ای از سوی باشگاه دانش‌پژوهان جوان اعلام شد .

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، در این اطلاعیه آمده است ، زمان برگزاری آزمون‌ها نیمه دوم بهمن ماه سال جاری خواهد بود و بخشنامه مربوطه به آن‌ متعاقباً به استان‌های کشور اعلام خواهد شد .

 

این گزارش می‌افزاید : از پذیرفته‌شدگان سال اول متوسطه به منظور تشویق و آشنایی بیشتر با آزمون المپیادهای علمی جهت شرکت در آزمون مرحله دوم دعوت می‌شود ، ولی برگزیدگان تابستانی تنها از میان دانش‌آموزان پایه دوم و سوم (مطابق شرایط جدول پیوست ) انتخاب خواهند شد لذا دانش‌آموزان پایه اول با هر شرایطی فقط مجاز به ثبت‌نام آزمایشی در مرحله اول المپیادها هستند .

 

براساس این گزارش ، دانش‌آموزان پایه دوم که سال تحصیلی 91-90 در دوره آموزش تابستانی باشگاه دانش‌پژوهان جوان در رشته‌های ادبیات ، ریاضی ، زیست‌شناسی ، فیزیک ، شیمی ، نجوم و اختر فیزیک حضور داشته و موفق به کسب مدال‌های نقره و برنز شده‌اند ، در صورت علاقه‌مندی به شرکت مجدد در المپیادهای علمی مذکور ملزم به شرکت در کلیه مراحل آزمون‌های سال تحصیلی 92-91 هستند و فقط در صورت موفقیت به مراحل بعدی راه خواهند یافت ، همچنین دانش‌آموزان پایه دوم دارنده مدال برنز کشوری المپیاد کامپیوتر نیز همانند سایر متقاضیان باید در مرحله اول و دوم این المپیاد شرکت کنند.

 

این گزارش حاکیست ، در این اطلاعیه آمده است : براساس تصمیم کمیته‌های علمی فیزیک و ادبی ، دانش‌آموزان سال دوم این رشته‌ها فقط بصورت آزمایشی در آزمون‌های مرحله اول و دوم المپیادهای مذکور شرکت می‌کنند و به دوره تابستانی راه نخواهند یافت .  

 

سوالات و پاسخنامه ریاضی ۲

دانش آموزان کلاس دوم تجربی ۱ دبیرستان مطهری  

 

سوال و پاسخ تشریحی امتحان مورخ ۹/۹/۹۱  

 

را از لینک زیر دانلود نمایند: 

 

برای دانلود کلیک کنید 

 

و برای مشاهده به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب ...

اندروید در مسیر آموزش ( قسمت دوم)

مطلب آموزشی زیر از وب مدرسه خلاق/ آقای امیر قاسمی راد گرفته شده است.

با تشکر از زحمات ایشان.

*** 

اگر جزو آندسته از معلمان ، فرهنگیان ، دانش آموزان و دانشجویانی هستید که قصد دارید بیشترین استفاده را با بهترین برنامه ها از تلفن همراه هوشمندتان با سیستم عامل اندروید داشته باشید ، پس بهتره خواننده این پست باشید !

امروز قصد معرفی چهار برنامه عالی ( بهترین ها از نوع خود ) برای سیستم عامل اندروید رو دارم که البته استفاده های زیادی برای ما خواهند داشت .

در ادامه مطلب با ما همراه باشید ...

ادامه مطلب ...

سوال و پاسخنامه سوالات ریاضی ۱

دانش آموزان کلاس اول۱ دبیرستان نمونه طالقانی  

 

سوالات و پاسخنامه امتحان مورخ ۷/۹/۹۱ را از لینک زیر دانلود نمایید: 

 

 

و برای مشاهده به ادامه مطلب بروید. 

 

ادامه مطلب ...