دنیای ریاضی

دنیای ریاضی

خدایا چنان کن سر انجام کار ***تو خوشنود باشی و ما رستگار
دنیای ریاضی

دنیای ریاضی

خدایا چنان کن سر انجام کار ***تو خوشنود باشی و ما رستگار

اعلام اسامی پذیرفته شده آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی کشور

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان خبر داد :
اعلام اسامی327 پذیرفته شده آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی کشور

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان از اعلام اسامی327 پذیرفته شده آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی کشور خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، حسن ساعی دهقان  با اشاره به این مطلب که درسال جاری شاهد افزایش حضور دانش آموزان شهرستانی در آزمون المپیادهای علمی کشور بوده ایم ، گفت:  از مجموع هشت هزار و 952  شرکت کننده در آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی ، 327 نفر به دوره ویژه تابستانی المپیادهای علمی کشور راه یافته اند که از این تعداد 136 نفر دانش آموزان شهرستانی و 75 نفر دانش آموزان دختر بوده اند.

وی از پذیرفته شدگان این آزمون خواست ، ضمن مطالعه دقیق اطلاعیه باشگاه دانش پژوهان جوان که در پایگاه اطلاع رسانی این باشگاه به نشانی www.ysc.ac.ir   درج گردیده است ، روز جمعه 31 خردادماه با در دست داشتن مدارک لازم به همراه یکی از اولیای خود برای ثبت نام به نشانی اعلام شده در اطلاعیه مراجعه کنند.

ادامه مطلب ...

تمامی کتابهای سوم ابتدایی امسال تغییر می کند

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش از آموزش ضمن خدمت 60 هزار معلم پایه سوم ابتدایی کشور در دوماه تیر ومرداد سال جاری خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید تمامی کتب پایه سوم ابتدایی تغییر می کند.

 فاطمه قربان با اعلام این خبر افزود : با توجه به تغییر کتب درسی پایه های اول و دوم ابتدایی و ایجاد پایه ششم برای اولین بار، از سال 90 ، 200 هزار نیروی انسانی برای تدریس این پایه ها آموزش داده شده اند .

وی با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید تمامی کتب پایه سوم ابتدایی تغییر می‌کند، اظهارداشت:

ادامه مطلب ...

زمان توزیع کارت کنکور سراسری 92

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: کارت شرکت در آزمون سراسری سال 92 طی روزهای 2 تا 5 تیر از طریق سامانه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org توزیع می شود و داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده اند لازم است کارتهای شرکت در آزمون را حتماً دریافت کنند.

وی با بیان اینکه دفترچه راهنمای شرکت در آزمون سراسری به همراه توزیع کارتها منتشر می شود، خاطرنشان کرد: در این دفترچه به تمام اطلاعات لازم مربوط به برگزاری آزمون، نحوه پاسخگویی به سوالات، آشنایی با پرسشنامه و چند مورد دیگر اشاره می شود.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش، فهرست رشته های دارای شرایط خاص، شرایط و ضوابط هر رشته که به روش متمرکز در آزمون سراسری سال 92 دانشجو می پذیرند به طور جداگانه و همزمان با توزیع کارت روی سایت سازمان قرار داده می شود.

به گزارش مهر، آزمون سراسری 92 روزهای 6، 7 و 8 تیر برگزار می شود 

سوالات امتحانی هندسه ۲وریاضی ۳ تجربی و ریاضی انسانی

سوالات وپاخنامه ی تشریحی 

 

 هندسه ۲ و ریاضی ۳ تجربی و ریاضی انسانی 

 

خرداد ۹۲ را از لینک های زیر دریافت کنید: 

 

هندسه ۲  

 

ریاضی۳ تجربی 

 

ریاضی انسانی

نتایج آزمون ورودی استعداد های درخشان و نمونه دولتی آدربایجان شرق

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اعلام کرد نتایج آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان و نمونه دولتی مقطع راهنمایی تحصیلی در سایت اداره کل آموزش و پرورش استان آذر بایجان شرقی قرار داده شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی آقای محمدحسن قناتی معاون آموزش متوسطه استان طی مصاحبه ای اعلام کرد نتایج آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان و نمونه دولتی مقطع راهنمایی تحصیلی در سایت اداره کل آموزش و پرورش استان آذر بایجان شرقی قرار داده شد .

معاون آموزش متوسطه استان افزوددانش آموزان و اولیاء محترم می توانند با مراجعه به سایت ،از قسمت ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی استعداد های درخشان و یا آدرس http://217.219.129.37:8093وارد سایت گردیده و با وارد کردن مشخصات دانش آموز کارنامه آزمون را دریافت فرمایند.

وی خاطرنشان ساخت نتایج آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان و نمونه دولتی مقطع متوسطه و هنرستان ها فردا مورخه 8/3/92 در همان سایت قرار خواهد گرفت .

وی نکات زیر را نیز جهت اطلاع واقدام لازم یاد آوری نمود:

1-پذیرفته شدگان آزمون ورودی از مورخه 11 لغایت 20 خرداد ماه 92 جهت ثبت نام به مدارس مربوطه مراجعه نمایند وعدم مراجعه به موقع و در زمان مشخص شده به منزله انصراف تلقی می گردد. (جهت ثبت نام در مدارس استعداد های درخشان جدید التاسیس به مدارس مشخص شده در فایل ضمیمه مراجعه فرمایید.)

2- کارنامه کامل داوطلبان از روز پنج شنبه از طریق همین سامانه قابل دریافت خواهد بود.

 3-هر گونه درخواست بررسی در مورد نتایج آزمون صرفا از طریق همین سامانه ثبت و سپس بررسی و اعلام نتیجه خواهدشدلذا به درخواست های حضوری ترتیب اثر داده نخواهد شد. مدارک لازم جهت ثبت نام : عکس 4*3 به تعداد 6 قطعه تصویر کارنامه پایه پنجم برای ورودی های اول راهنمایی و تصویر کارنامه دوم راهنمایی برای ورودی های اول متوسطه. گواهی نامه های مربوط به استفاده از سهمیه شاهد و ایثار گران برای پذیرفته شدگان سهمیه شاهد از مدیران مدارس محل تحصیل دریافت و به مدارس نمونه دولتی  تحویل گردد.( ویژه مدارس نمونه دولتی ) 

 

 

سامانه ی ثبت نام و اعلام نتایج  

نتایج مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان ( 93-92 ) - دوره ی راهنمایی

 

نتایج مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان ( 93-92 ) -  دوره ی متوسطه 


سوالات و پاسخنامه ی تشریحی امتحانات نهائی خرداد ۹۲

 

سوالات آزمون دیفرانسیل 

 

دانلود 

 

 

سوالات آزمون حسابان  

 

دانلود 

 

 

سوالات آزمون ریاضی۳ فنی   

 

 

 دانلود  

 

 

سوالات آزمون جبر و احتمال    

 

دانلود

تیم المپیاد ریاضی کشور اعزامی به کلمبیا

ترکیب تیم دانش آموزی المپیاد علمی ریاضی کشور اعلام شد


روابط عمومی و امور بین الملل باشگاه دانش پژوهان جوان، اسامی تیم 6 نفره دانش آموزی المپیاد علمی ریاضی کشوررا اعلام کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ، تیم منتخب دانش آموزی المپیاد علمی ریاضی کشور شامل؛  عارف صادقی از استان البرز ، محمد جواد شعبانی  زهرایی ، سید محمد حسین سید صالحی ، تینا ترکمان ، ماهان تجربه کار و الک بدرویا از شهر تهران می باشند .

براساس این گزارش ، اعضای این تیم از 27 تیر الی 6 مرداد به کشور کلمبیا ، شهر سانتا مارتا سفر می کنند تا در مسابقات جهانی رشته ریاضی شرکت کنند.

مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، برای این آینده سازان میهن اسلامی آرزوی توفیق دارد.