دنیای ریاضی

دنیای ریاضی

خدایا چنان کن سر انجام کار ***تو خوشنود باشی و ما رستگار
دنیای ریاضی

دنیای ریاضی

خدایا چنان کن سر انجام کار ***تو خوشنود باشی و ما رستگار

بیست نکته در آموزش ریاضی

بیست نکته ی مفید جهت آموزش ریاضیات
دانش آموزان عزیز برای آنکه بتوانید ریاضی را بهتر بخوانید، بهتر بفهمید، بهتر یاد بگیرید و بیشتر با آن دوست شوید بیست نکته زیر را بخوانید و به کار ببرید:

۱-به خاطر داشته باشید که یادگیری درس ریاضی حتما باید در کلاس انجام گیرد زیرا یادگیری این درس به شدت وابسته به معلم است.

۲- برای یادگرفتن ریاضیات داشتن تمرکز الزامی است. پس به هنگام یادگیری سر تا پا گوش باشید. به ویژه اینکه دبیر ریاضی از معدود دبیران پشت به کلاس است زیرا دائما مجبور به استفاده از تخته برای نوشتن است. 

 ۳- به توضیحات دبیر یا مدرس ریاضی باید کاملا دقت کنید زیرا چکیده ی چند سال تجربه و انتقال مطلب به همراه منطبق ریاضیاتی درس را تواما ارائه می کند. 

ادامه مطلب ...

تبریک نوروز 93


نوروز ۱۳۹۳ مبارک

 

  

 رسیدن بهاری نو و آغاز سالی نو را به همه ی دوستان تبریک میگویم

سعدی     

بهار آمد و شمشادها جوان شده اند
پرندگان مهاجر ترانه خوان شده اند

دوباره پنجره ها بال عشق وا کردند
دوباره آینه ها با تو مهربان شده اند

شکوفه های جوان روی شاخه های کهن
دوباره چتر گشودند و سایه بان شده اند

بهار آمد و آلاله های روشن دشت
چراغ خلوت شب های عاشقان شده اند

شکوفه های غزلخوان دوباره می خندند
که میزبان قدم های ارغوان شده اند

******

برنامه امتحانات نهایی خرداد93-92

برنامه امتحانات نهایی سال سوم متوسطه سالی– واحد (روزانه) ونیم سالی - واحدی(بزرگسالان) و داوطلبان آزاد رشته های نظری ، فنی و حرفه‌ای و پیش دانشگاهی(روزانه - بزرگسالان - داوطلبان آزاد)

برای دریافت برنامه بر روی لینک ذیل(فایل ضمیمه) کلیک و دریافت نمایید .  

 

فایل ضمیمه  

آزمون ورودی دبیرستان‌های استعدادهای درخشان سال ۹۴-۹۳

برگزاری آزمون ورودی دبیرستان‌های استعدادهای درخشان (دورۀ اول و دوم) سال تحصیلی ۹۴-۹۳

به منظور شناسایی و جذب دانش‌آموزان صاحب استعداد برتر جهت ادامۀ تحصیل در دبیرستان‌های دورۀ اول و دوم استعدادهای درخشان در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳، این آزمون‌ها در روزهای ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه، و آزمون ورودی رشتۀ علوم انسانی (پایۀ دوم متوسطۀ نظری) دبیرستان‌های دورۀ دوم استعدادهای درخشان در روز ۱۲ تیرماه سال ۱۳۹۳ در سراسر کشور به صورت هم‌زمان برگزار خواهد شد.

بر اساس دستورالعملی که در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۲ به ادارات کل آموزش و پرورش استان¬ها ابلاغ شده است، ثبت نام اولیۀ داوطلبان آزمون ورودی پایۀ هفتم و پایۀ اول دورۀ دوم متوسطۀ مدارس استعدادهای درخشان، از روز شنبه مورخ۱۰/۱۲/۹۲ تا تاریخ۲۲/۱۲/۱۳۹۲و ثبت نام داوطلبان آزمون ورودی رشتۀ ادبیات و علوم انسانی (پایۀ دوم دورۀ دوم متوسطه) مدارس استعدادهای درخشان، از روز شنبه مورخ ۱۷/۳/۹۳ تا تاریخ ۲۹/۳/۱۳۹۳ انجام خواهد شد.

اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک، ضوابط و شرایط ثبت نام در قالب «دفترچة راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون» از تاریخ ۳/۱۲/۹۲ از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق منتشر و به اطلاع دانش‌آموزان گرامی و اولیاء آنان خواهد رسید.

گفتنی است دانش‌آموزان پایۀ سوم راهنمایی مدارس استعدادهای درخشان جهت ادامۀ تحصیل در دبیرستان‌های دورۀ دوم استعدادهای درخشان، از شرکت در آزمون معاف هستند. 

فراخوان ثبت نام برای شرکت در روز ریاضیات کانگورو

 

به اطلاع کلیه مراکز آموزشی، خانه‌های ریاضیات، مدارس و علاقه‌مندان می‌رساند که هفدهمین دوره مسابقه جهانی ریاضیات کانگورو (2014) با همت شورای خانه‌های ریاضیات ایران و مؤسسه فرهنگی فاطمی در هفته آخر فروردین ماه 1393 در قالب «روز شاد ریاضی کانگورو» در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان از هم اکنون می‌توانند از طریق تماس با دبیرخانه ریاضیات کانگورو در ایران به شماره 88945545 (021) داخلی 103 یا مراجعه به خانه ریاضیات شهر خود برای شرکت در برنامه‌های متنوع این روز و همچنین شرکت در مسابقه ریاضی کانگورو ثبت نام نمایند. مدارس و سایر مراکز آموزشی نیز می‌توانند برای دریافت فرم‌های ثبت نام، درخواست خود را به نمابر دبیرخانه ریاضیات کانگورو به شماره 88944051 (021) ارسال نمایند.
برای آشنایی بیشتر با اهداف، تاریخچه و نحوه برگزاری روز ریاضیات کانگورو می‌توانید با دریافت فایل پیوستی زیر دفترچه راهنما را ملاحظه فرمایید.

دانلود فایل پیوست

سوالات مرحله اول المپیاد ریاضی سال 93-92 به همراه پاسخنامه

سوالات مرحله اول المپیاد ریاضی سال 93-92 به همراه پاسخنامه کد 1


 

از طریق لینک زیر دانلود کنید


سوالات مرحله اول المپیاد کامپیوتر سال 93-92 به همراه پاسخنامه

سوالات مرحله اول المپیاد کامپیوتر سال 93-92 به همراه پاسخنامه کد 1


 

از طریق لینک زیر دانلود کنید