دنیای ریاضی

دنیای ریاضی

خدایا چنان کن سر انجام کار ***تو خوشنود باشی و ما رستگار
دنیای ریاضی

دنیای ریاضی

خدایا چنان کن سر انجام کار ***تو خوشنود باشی و ما رستگار

مردودی از پایه اول دبیرستان حذف می‌شود

 

معاون دفتر آموزش متوسطه با اذعان به میزان بالای افت تحصیلی در سال اول دوره متوسطه یاد‌آوری کرد: البته این مردودی در گذشته 36 درصد بود که به 20 درصد رسید ولی این هم رقم کمی محسوب نمی‌شود و حدود 200 هزار دانش‌آموز شامل این معضل می‌شوند.

وی گفت: دانش‌آموزان تجدیدی در امتحانات خرداد، در تابستان دوره‌های آموزشی می‌گذرانند و در شهریور امتحان می‌دهند و اگر این دانش‌آموزان در شهریور موفق به کسب نمره قبولی نشوند، امتحانات جبرانی در مهر ماه برگزار خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که در مهر ماه نیز نتوانند قبولی را به دست بیاورند، از این نظر که نمرات پایینی در دروس دارند به دوره‌های کار و دانش معرفی می‌شوند.بیشترین افت تحصیلی دانش‌آموزان مربوط به پایه اول راهنمایی و سال اول متوسطه است که آموزش و پرورش برای حل معضل افت تحصیلی در پایه اول راهنمایی تصمیم گرفت تا پایه ششم ابتدایی را ایجاد کند.

همچنین تشخیص دروس افت خیز و برگزاری کلاس‌های جبرانی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای کاهش افت تحصیلی دانش‌آموزان پایه اول راهنمایی بود که نتایج مثبتی به‌دنبال نداشت.

افت تحصیلی 25 درصدی در پایه اول متوسطه

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس سال گذشته از افت تحصیلی و مردودی 25 درصدی دانش‌آموزان در پایه اول متوسطه سخن گفت و آن را زمینه‌ساز ترک تحصیل دانش‌آموزان در پایه‌های تحصیلی بالاتر دانست. چندی پیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: ۲۰‌درصد، (حدود ۲۶۰ هزار نفر) از دانش‌آموزان اول متوسطه در سال تحصیلی جدید، جزو مردودین هستند و اگر این رقم در سرانه هر دانش‌آموز ضرب شود، رقم خسارت بالایی برای آموزش و پرورش به‌دست می‌آید.

به گفته ابراهیم سحر‌خیز، برای کاهش درصد افت تحصیلی و کاهش آمار تعداد مردودی‌ها برنامه‌های بسیاری از سوی آموزش و پرورش اجرا شده است که ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی، تغییر قوانین و مقررات مربوط به مردودی، دسترسی دانش‌آموزان به کتاب‌های کمک‌درسی و روش‌های نوین تدریس از جمله این برنامه‌هاست که خوشبختانه مؤثر واقع شده است. وی افزود: گزارش‌ها نشان از روند رو به کاهش افت تحصیلی و آمار مردودی در مدارس دارد.

اما ما به‌دنبال کاهش حجم کتب درسی هم هستیم. علی عباسپور تهرانی فرد، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: افت تحصیلی دانش‌آموزان پایه اول متوسطه یکی از مشکلات اساسی در حوزه آموزش و پرورش است که می‌تواند آسیب‌های جدی را به پیکره این نظام وارد کند و به همین دلیل این وزارتخانه باید هرچه سریع‌تر جلوی آن را بگیرد.ظاهرا وزارت آموزش و پرورش به این نتیجه رسیده که برای رفع این معضل تصمیم به حذف مردودی از پایه اول متوسطه بگیرد.

کتاب الکترونیکی آموزش حل مکعب روبیک به صورت تصویری

 حل معمای مکعب روبیک              www.mk122.blogsky.com        دنیای ریاضی

 

 

   دانلود کتاب الکترونیکی آموزش حل مکعب روبیک به صورت تصویری                                                      How to Solve Rubik Cube  

  

 آیا شما هم با ذوق و شوق یک مکعب روبیک خریده اید و بعد از مدتی سروکله زدن با آن، کلافه شده اید؟ نگران نباشید ! طبق آمار، 95 درصد افرادی که روبیک می خرند بعد از مدت کوتاهی و به دلیل ناتوانی از حل آن، از خرید خود پشیمان می شوند.

 

ادامه مطلب ...

امتحانات هماهنگ کشوری پایه های اول و دوم متوسطه در خرداد ۹۱

 

برگزاری آزمون زبان انگلیسی پایه های اول ودوم متوسطه بصورت هماهنگ کشوری در خرداد ماه 

 

رئیس مرکز سنجش آموزش وپرورش از برگزاری آزمون درس زبان انگلیسی پایه های اول ودوم متوسطه ویژه دانش آموزان سالی – واحدی (روزانه) بصورت هماهنگ کشوری در خردادماه خبرداد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،عرفی گفت: امتحان درس زبان انگلیسی (1) سال اول متوسطه (روزانه) درنوبت دوم (خردادماه) در دو نوبت طی ساعت های  ساعت 8 صبح و 14:30 بعد از ظهر روز یکشنبه هفتم خردادماه وامتحان غائبین موجه این درس ساعت 8صبح روز یک شنبه بیست و هشتم خردادماه 91 برگزار خواهد شد.

این گزارش می افزاید: برنامه امتحانی درس زبان انگلیسی (2) سال دوم متوسطه (روزانه ) درنوبت دوم (خردادماه) نیز در دو نوبت طی ساعت های  8 صبح و 14:30 بعد از ظهر روز سه شنبه نهم خردادماه وامتحان غائبین موجه درنوبت دوم (خردادماه) ساعت 8 صبح روز یک شنبه بیست و هشتم خردادماه 91 برگزار خواهد شد.


سوالات و پاسخنامه تشریحی آمار و مدلسازی کلاسهای دوم ریاضی

               سوالات و پاسخنامه تشریحی آمار و مدلسازی  

 

                           را می توانبد دانلود نمایید.

 

                                          

 

                                  دنیای ریاضی        www.mk122.blogsky.com

روز طبیعت و تصاویر زیبای طبیعت

www.mk122.blogsky.com         دنیای ریاضی۱۳ فروردین روز طبیعت گرامی باد  

  

 

                          برای مشاهده تصاویر طبیعت زیبا ادامه مطلب را ببینید.   

 

 

 

 

ادامه مطلب ...

معجزه های جالب ریاضی و عددی در قرآن مجید

www.mk122.blogsky.com              دنیای ریاضی 

خداوند متعال در سوره بقره آیه ی 22 می فرماید: «اگر از آنچه که بر بنده خودمان فرو فرستاده ایم در تعجب و تردید می باشید. پس (حداقل) یک سوره مشابه آن بیاورید و در این کار از هر که خواهید کمک بگیرد . و در آیه بعد از آن می فرماید: «اگر نتوانستید که هرگز هم نخواهید توانست از آتشی بترسید که برای کافران آماده شده است».

اصولاً قرآن به حدی شیوا و روان است که هر کس حتی کمترین آشنایی با زبان عربی داشته باشد با خواندن یا شنیدن قرآن ناخودآگاه در می یابد که هیچ فرد سخنوری نمی تواند چنین بیانی داشته باشد و کلام و سخن هیچ انسانی نمی تواند باشد .
معجزه قرآن فقط به معارف عمیق عقلی و اجتماعی ، علوم غیبی و معانی شگفت انگیز و شیوایی و روانی کلام محدود نمی شود و هر روز ابعاد تازه ای از شگفتیهای قرآن کشف می شود .
=-=-=-=-=
اکنون 20 مورد برای نمونه از اعجازهای عددی و ریاضی قرآن که با استفاده از کامپیوتر تاکنون مشخص شده در زیر می آوریم :

ادامه مطلب ...

آموزش مجازی دروس رشته ریاضی

 

دانش آموزان عزیز جهت مشاهده  آموزش مجازی دروس رشته ریاضی  
 
به لینک های زیر مراجعه فرمایید:                                                                                 آموزش مجازی درس ریاضیات گسسته چهارم ریاضی 

                                             آموزش مجازی درس هندسه تحلیلی چهارم ریاضی 

                                             آموزش مجازی جبرواحتمال سوم ریاضی 

                                             آموزش مجازی هندسه ۲ سوم ریاضی 

                                             آموزش مجازی ریاضی(پودمانی) سوم فنی و کامپیوتر 

                                             آموزش مجازی ریاضی۲

تبریک نوروز

             

نوروز ۱۳۹۱ مبارک

       

 

 

 

سعدی  

بهار آمد و شمشادها جوان شده اند
پرندگان مهاجر ترانه خوان شده اند

دوباره پنجره ها بال عشق وا کردند
دوباره آینه ها با تو مهربان شده اند

شکوفه های جوان روی شاخه های کهن
دوباره چتر گشودند و سایه بان شده اند

بهار آمد و آلاله های روشن دشت
چراغ خلوت شب های عاشقان شده اند

شکوفه های غزلخوان دوباره می خندند
که میزبان قدم های ارغوان شده اند

******