دنیای ریاضی

دنیای ریاضی

خدایا چنان کن سر انجام کار ***تو خوشنود باشی و ما رستگار
دنیای ریاضی

دنیای ریاضی

خدایا چنان کن سر انجام کار ***تو خوشنود باشی و ما رستگار

اندروید در مسیر آموزش ( قسمت دوم)

مطلب آموزشی زیر از وب مدرسه خلاق/ آقای امیر قاسمی راد گرفته شده است.

با تشکر از زحمات ایشان.

*** 

اگر جزو آندسته از معلمان ، فرهنگیان ، دانش آموزان و دانشجویانی هستید که قصد دارید بیشترین استفاده را با بهترین برنامه ها از تلفن همراه هوشمندتان با سیستم عامل اندروید داشته باشید ، پس بهتره خواننده این پست باشید !

امروز قصد معرفی چهار برنامه عالی ( بهترین ها از نوع خود ) برای سیستم عامل اندروید رو دارم که البته استفاده های زیادی برای ما خواهند داشت .

در ادامه مطلب با ما همراه باشید ...

اولین برنامه ای که معرفی میکنم یک نرم افزار فوق حرفه ای ماشین حساب با نام NeoCal Advanced Calculator هست که شما را از داشتن یک ماشین حساب مهندسی بسیار پیشرفته و گران قیمت بی نیاز میکند . تعجب نکنید با نصب این برنامه ، صحت این همه تعریف و تمجید را ملاحظه خواهید کرد . این ماشین حساب پیشرفته دارای 8 صفحه عملیاتی می باشد که با کشیدن انکشت به راست و چپ صفحات آن تغییر کرده و آماده بکار می شود !

در صورتی که صفحه لمسی دستگاه اندرویدی شما بزرگ باشه که دقیقا کار یک ماشین حساب بزرگ رو در همه جا براتون انجام میده و البته برای انجام محاسبات مختلف ریاضی کاربرد های فراوانی خواهد داشت . پس در دانلود این برنامه که حجم بسیار کمی هم دارد درنگ نکنید که بهترینه در نوع خودش !

 

دومین برنامه کاربردی اندرویدی یه مترجم عالیه که بدون نیاز به اینترنت کار ترجمه و تلفظ صوتی لغات انگلیسی به فارسی و بالعکس رو براتون فراهم میکنه و انتخاب و معرفی این برنامه پس از امتحان و نصب چندین برنامه فارسی و انگلیسی در این زمینه بوده است . نام این نرم افزار PersianDic هست که توسط آقای رضا حیدری کیا طراحی شده است .

این برنامه دارای دیتابیس لغات انگلیسی به فارسی شامل 146000 لغت و فارسی به انگلیسی شامل 84000 لغت هست و از قابلیت های کلیدی اون میشه به اینکه نیاز به فایل دیتا نداره اشاره کرد یعنی دیتای برنامه با خود برنامه نصب میشه و دیگری اینکه میتونه با دوربین از نوشته ها عکس بگیره و اونو تبدیل به تکست کرده و ترجمه کنه که البته من نتونستم این قابلیت رو بخوبی استفاده کنم !

 

و اما سومین برنامه که باز یه مترجم هست ، نرم افزار بسیار معروف Google Translate هست که امکان ترجمه متن و لغا با امکان تلفظ و سایر امکانات رو به شما خواهد داد . در اصل برتری اون نسبت به سایر برنامه های مترجم میشه گفت علاوه بر دیتا بیس بسیار قدرتمند ، ترجمه متن می باشد . که هم میتواند متن های انگلیسی را به فارسی ترجمه کند و هم فارسی به انگلیسی و البته به سایر زبان ها ...

نکته ای که باید مد نظر داشته باشید اینه که این برنامه با استفاده از اینترنت کار میکنه ! برای اینکه دیتا بیس اون از طریق اینترنت فراخوانی میشه پس دوستانی که از طریق دستگاه اندرویدی خود می توانند به اینترنت متصل باشند این برنامه یکی از قدرتمند ترین هاست .

 

آخرین برنامه هم که کاربرد عالی در کلاس های درس خواهد داشت بخصوص برای کلاسهایی که دارای ویدئوپروژکشن هستند و میتونن از طریق کابل اچ دی ام آی گوشی خودشونو به اون وصل کنند .

نام این برنامه کاربردی Visual Anatomy هست که همانطور که از نام اون پیداست ، اطلس آناتومی بدن انسان هست که دارای 81تصویر با کیفیت از اندامها و دستگاههای مختلف بدن انسان است . از قابلیتهای مهم این برنامه دارا بودن آزمون بوده و اینکه بدون نیاز به اینترنت کار میکند و البته برای دریافت برخی امکانات میتونید از اینترنت هم استفاده کنید .

غیر از این برنامه برنامه های زیادی برای معرفی آناتومی بدن انسان وجود داره که البته چون دارای دیتا بیس هستند و حجم بالایی دارند ، این برنامه رو معرفی کردم .

 

امیدوارم که این برنامه های کاربردی سیستم عامل اندروید ، برای دوستان و همکاران خوبم بتونه مفید باشه و نهایت استفاده رو از دستگاه اندرویدی خود در کلاسهای درس داشته باشید .

 

برای دریافت این برنامه ها میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید :

برای دانلود برنامه  NeoCal Advanced Calculator با حجم  860 کیلوبایت اینجا کلیک کنید

برای دانلود برنامه  Google Translate با حجم  3 مگابایت اینجا کلیک کنید

برای دانلود برنامه  Visual Anatomy با حجم  11 مگابایت ( از سایت محبوب اندرویدیها) اینجا کلیک کنید

منبع : www.moralschool.mihanblog.com

 

*** در پست بعدی با یه مطلب اورژانسی با موضوع دفتر کار در خانه ریاضی پایه دوم ابتدایی که خیلی کمک میکنه به معلمان این پایه در خدمتتونم و بعدشم هم طبق قولی که دادم به آموزش ساخت سوره های قرآن با آتوران ساز آتوپلی مدیا استادیو خواهم پرداخت . بازم موفق باشید ***



برای دانلود برنامه  PersianDic با حجم  17 مگابایت (از سایت بیا تو اندروید) اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد