دنیای ریاضی

دنیای ریاضی

خدایا چنان کن سر انجام کار ***تو خوشنود باشی و ما رستگار
دنیای ریاضی

دنیای ریاضی

خدایا چنان کن سر انجام کار ***تو خوشنود باشی و ما رستگار

یک ماده غذایی مفید برای درمان گلودرد

یک ماده غذایی مفید برای درمان گلودرد

لیموترش
اگر گلودرد دارید، بخوانید.
 
مرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت: برای گلو درد بهترین دارو لیموترش است. غرغره آب نیم گرم با آبلیمو ،‌ ورم گلو و گلو درد را برطرف خواهد کرد.

به ادامه مطلب بروید ...

این متخصص تغذیه در گفتگو با فارس، افزود: چای یکی از بهترین نوشیدنی‌های جهان است. روزانه حدود 2 میلیارد فنجان چای در سراسر جهان نوشیده می‌شود. مصرف لیموترش به همراه چای خاصیت ضدسرطانی آن را 2 برابر می‌کند که به دلیل افزایش خاصیت آنتی‌اکسیدانی است.


وی گفت: برای گلو درد بهترین دارو لیموترش است. غرغره آب نیم گرم با آبلیمو،‌ ورم گلو و گلو درد را برطرف خواهد کرد. لیموترش به علت داشتن خواص اسیدی ضدعفونی‌کننده قوی است. خوردن آبلیمو سنگ‌های کلیه را نیز دفع می‌کند.

این متخصص تغذیه افزود: مصرف لیموترش و دارچین همراه چای مفید است و مصرف این مواد همراه با چای، خاصیت آنتی اکسیدانی آن را چند برابر می‌کند.

صفوی اضافه کرد: لیموترش خاصیت تقویت پانکراس و کبد را دارد. مصرف آبلیمو برای افرادی که دارای زخم گلو و پیوره هستند ، می‌تواند مفید باشد.

وی افزود: نقش ویتامین C در بدن خنثی کردن نیتروزامین‌ها است و پکتین موجود در لیموترش باعث کاهش کلسترول خون می‌شود که برای بیماران قلبی و عروقی و کم کردن عوارض بیماری بسیار مفید است.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: لیموترش باعث جلوگیری از خونریزی، افزایش مقاومت بدن، جلوگیری از عفونت‌ها و سرطان می‌شود، آنتی‌اکسیدان قوی و اثر قابض کننده دارد و مقوی بدن است. 
منبع :سایت کانون فرهنگی آموزش
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد