دنیای ریاضی

دنیای ریاضی

خدایا چنان کن سر انجام کار ***تو خوشنود باشی و ما رستگار
دنیای ریاضی

دنیای ریاضی

خدایا چنان کن سر انجام کار ***تو خوشنود باشی و ما رستگار

اندروید در مسیر آموزش ( قسمت اول )

مطلب آموزشی زیر از وب مدرسه خلاق/ آقای امیر قاسمی راد گرفته شده است.

با تشکر از زحمات ایشان.

***

همونطوری که قبلا قول داده بودم در این پست قرار بود تا یه برنامه بسیار مفید رو که قابل اجرا بر روی تلفن های همراه با سیستم عامل اندروید هست بهتون معرفی کنم . اما خالی از لطف نمیبینم که در این زمینه ، یعنی معرفی برخی از برنامه های اندروید دیگه که بازم بسیار کاربردی و مفید هستند برای یادکیری و آموزش ، به معرفی چند برنامه دیگه هم بپردازیم .

برنامه هایی که در این پست و پست های بعدی معرفی میکنم ، جزو بهترین برنامه های اندرویدی هستند که بنده معمولا در طول روز چندین برنامه از آنها را نصب ، امتحان و استفاده میکنم یعنی سعی میکنم بهترین گزینه رو از برنامه های هم نوع معرفی کنم .

نکته مهمی که وجه تمایز بین یه معلم با یه کاربر عادی برای اینگونه برنامه هاست ، نوع استفاده و خلاقیتی هست که در استفاده از آنها بکار می بره ! یعنی در نگاه اول ممکنه کسی بگه این برنامه ها که برنامه های عادی و معمولی هستند که توی اینترنت ریخته از این برنامه ها ... ولی من خودم شخصا به این برنامه ها همیشه از این دیدگاه نگاه میکنم که چطور میتونم از این برنامه ها حتی برنامه های ساده در مسیر کارم استفاده کنم ... حالا کار من آموزش و پرورشه ممکنه یکی دیگه با توجه به شغل و نیاز خودش از همون برنامه ها استفاده های دیگه ای داشته باشه ! درست ؟

در ادامه مطلب با معرفی این برنامه ها همراه باشید ...

- نام اولین برنامه ای که من بیشترین استفاده رو در کلاسم میکنم و برای بچه ها دیگه عادی شده Drawing Pad هست . همونطور که از اسمش پیداست یه برنامه برای کشیدن نقاشی هست . ولی بهتره که زود قضاوت نکینم و حتما این برنامه رو روی سیستم اندرویدتون نصب کنید تا به تفاوت این برنامه با سایر برنامه های مشابه پی ببرید .

 ضمنا کار ما با این برنامه ، بیشتر ، استفاده به عنوان یه صفحه سفید برای نوشتن تمرین های ریاضی و کلمه های فارسی هست !

امکانات بالا و روان بودن برنامه رو در ویژگی های زیر و تصاویر میتونید ملاحظه کنید :

- دارای ابزارهای رنگ آمیزی و کشیدن نقاشی بسیار زیاد از جمله ( مداد ، ماژیک ، قلم مو ، اسستامپ های زیبا و ... )

- دارای بیش از 50 رنگ بسیار متنوع و زیبا

- دارای زمینه های بسیار عالی و با تنوع زیاد ( زمینه های رنگی ، قاب های زیبا و ... )

- دارای تصاویر و آبجکت های بسیار زیاد و فوق العاده با امکان بزرگ و کوچک کردن و اعمال تغییرات در آنها ( تصاویر انواع ماشین و موتور ، حیوانات ، ماهی ها ، پرندگان ، گل ها شکلک ها و ... با کیفیت عالی )

- امکان پاک کردن با پاک کن های کوچک و بزرگ ، و همچنین امکان برگشت به مراحل قبل و بعد (undo & rundo)

- امکان ذخیره تصاویر کشیده شده و نوشه شده و همچنین امکان به اشتراک گذاری و ذخیره تصاویر در گالری خود برنامه

- و بقیه امکاناتشو خودتون میتونید امتحان کنید .

کاری که در کلاس درس میشه با این برنامه کرد اینه که مثلا تصویر موبایلتون رو با کابل رابط روی ویدئو پروژکشن یا تلویزیون ال سی دی بندازین تا بزرگ بشه و به راحتی عملیات های ریاضی و تمرین های فارسی و ... رو بر روی صفحه لمسی گوشی خود انجام بدین !

البته کاری که من با این برنامه میکنم شاید ساده ترین راه و با کمترین امکانات باشه و البته به نظر بعضی ها عجیب ولی من بدلیل اینکه صفحه گوشیم نسبتا بزرگه (4.7 اینچ) بچه ها رو میارم پیش خودم ( یکی یکی ) و ازشون میخوام به فرض حاصل جمع و تفریق اعدادی رو که بهشون میگم خودشون بنویسن و یا کلاس اولی ها رو میارم و ازشون میخوام که شکل حروف و کلماتی رو که میگم با انگشتشون بنویسن ! در اصل بیشتر به عنوان یه صفحه لمسی برای نوشتن و کمتر گچ خوردن معلم و دانش آموز استفاده میکنم !

به این شکل هم دانش آموزان تمرین درس رو انجام میدن البته با انگیزه فوق العاده بالایی که براشون بوجود میاد و هم کار با برنامه ها و گوشی های لمسی رو یاد میگیرن ... البته ناگفته نمونه که همین کارا رو با برنامه paint ویندوز هم میشه انجام داد که بازم خیلی مفیده ولی دانش آموزان در لمس کردن یعنی استفاده از انگشت برای نوشتن بهتر از ماوس عمل میکنن .

  

نمیدونم چیزی رو برای معرفی این برنامه از قلم انداختم یا نه ولی زیاد حرف زدم بهتره بریم برای معرفی برنامه بعدی ...

 

2- دومین برنامه که معرفی میکنم بازم توی همین زمینه هست البته به یه امکان بیشتر که برای ویدئو پروژکشن دار ها عالی هست . نام این برنامه SketchBook Mobile هست که امکانات نقاشی فراوانی داره ولی برنامه اول که معرفی کردم  drawing pad جذاب تره ... اون امکان بالاتر این برنامه اینه که میتونی هر تصویری که خواستی توی برنامه اضافه کنی و بعد روی اون تصویر یا صفحه از ابزارهای برنامه استفاده کنی . یعنی در اصل کاری رو که قلم نوری روی پروژکتوها میکنه میشه با صفحه لمسی گوشی و استفاده از این برنامه انجام داد و مثلا صفحه کتاب رو بزرگ نشون داد و روی اون کارهایی مثل کشیدن خط و رنگ کردن و حل تمرین ها و مساله های کتاب ، انجام داد .

 

3- سومین برنامه بسیار زیبا که پسر منو صاحب گوشی من کرده و همیشه ازش استفاده میکنه Animal Coloring Book Toddlers هست که نقاشی های قشنگ و از قبل آماده ای داره و یه پنل رنگ ، و در کلاس درس میشه هم دانش آموزان رو بیارید و بخواید یکی یکی رنگ کنن و هم میشه تصویرش رو روی دیوار انداخت ( با ویدئو پروژکشن ) و بچه ها اونو ببینن و از روش توی دفتر نقاشیشون بکشن و مثل شما رنگ آمیزی کنن و ...

ضمنا همزمان با اجرای این برنامه صدای موسیقی زیبا و صدای لمس کردن صفحه برای رنگ آمیزی بسیار جذابه و کار رو خیلی دلچسب تر میکنه !

 

و اما برای دریافت این برنامه ها میتونید از لینک های زیر استفاده کنید ( بدلیل حجم تقریبا زیاد برای دوستانی که اینترنت پر سرعت ندارن ، لینک های برنامه ها رو بصورت جداگانه و با امکان دانلود در چند مرحله گذاشتم تا هر برنامه رو که دوست داشتید دانلود نمایید .)

برای دانلود برنامه Drawing Pad با حجم  28 مگابایت اینجا کلیک کنید

برای دانلود برنامه SketchBook Mobile با حجم  7 مگابایت اینجا کلیک کنید

برای دانلودبرنامه Animal Coloring Book Toddlers با حجم  4 مگابایت اینجاکلیک کنید

منبع : www.moralschool.mihanblog.com

امیدوارم که این برنامه ها برای شما هم مفید باشه و بتونید در کلاس درس یا برای فرزندان خودتون استفاده کنید ... برایتان آرزوی سلامتی روز افزون دارم .


نظرات 1 + ارسال نظر
قاسمی راد پنج‌شنبه 9 آذر 1391 ساعت 08:47 http://www.moralschool.mihanblog.com

سلام همکار خوبم
ممنون از لطف شما برای انتشار این مطلب
و ممنون از مطالب بسیار مفیدتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد