دنیای ریاضی

دنیای ریاضی

خدایا چنان کن سر انجام کار ***تو خوشنود باشی و ما رستگار
دنیای ریاضی

دنیای ریاضی

خدایا چنان کن سر انجام کار ***تو خوشنود باشی و ما رستگار

حذف کنکور در 3000 رشته محل از سال 92

رییس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد:  

در بیش از سه هزار رشته محل از سال 1392 سوابق تحصیلی جایگزین آزمون سراسری می شود و دانشگاه ها می توانند بدون برگزاری آزمون در این رشته ها دانشجو بپذیرند. 


به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از ایرنا، ˈابرهیم خداییˈ روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از نفرات برتر آزمون سراسری سال 91 و هفدهمین المپیاد بین المللی علمی - دانشجویی کشور افزود: طرح جایگزینی سوابق تحصیلی به جای آزمون سراسری برای رشته های کم متقاضی اعمال می شود که ظرفیت های آنها بعضا خالی می ماند.

وی افزود: سه هزار کد رشته محلی که قرار است از سال آینده پذیرش دانشجوی بدون‌ آزمون داشته باشد در دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی توزیع خواهد شد.

خدایی در مورد قانون حذف کنکور مصوب سال 86 مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: با جمع بندی نهایی و بحث های مفصلی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دست اندرکاران مجموعه آموزش عالی کشور صورت گرفت این نتیجه حاصل شد که قانون پذیرش دانشجو مصوب سال 86 (حذف کنکور) برای تعدادی از رشته ها و مقاطع تحصیلی قابلیت اجرایی ندارد.

وی با بیان اینکه قانون پذیرش دانشجوی مصوب سال 86 مجلس باید برای رشته های پررقابت اصلاح شود، اظهار داشت: به دلیل اینکه اصلاحیه این قانون تاکنون انجام نشده است وزارت علوم و سازمان سنجش باید بر اساس قانون فعلی عمل کند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین مصوبه صورت گرفته سوابق تحصیلی داوطلبان در آزمون سراسری سال 92 نیز همانند سال جاری به میزان 25 درصد اعمال خواهد شد.

خدایی از شرکت چهار میلیون و 830 هزار نفر در آزمون های سازمان سنجش طی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: سه میلیون و 430 هزار نفر از این افراد در آزمون های موظف سازمان سنجش از قبیل آزمون سراسری، کاردانی به کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دوره های فراگیر شرکت کرده اند و یک میلیون و 400 هزار نفر دیگر نیز متقاضی آزمون های غیر موظف این سازمان مانند آزمون های استخدامی بوده اند.

وی تعداد داوطلبان آزمون سراسری سال 91 را یک میلیون و 66 هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: 60 درصد شرکت کنندگان این آزمون را داوطلبان زن و حدود 40 درصد را داوطلبان مرد تشکیل می دادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد