دنیای ریاضی

دنیای ریاضی

خدایا چنان کن سر انجام کار ***تو خوشنود باشی و ما رستگار
دنیای ریاضی

دنیای ریاضی

خدایا چنان کن سر انجام کار ***تو خوشنود باشی و ما رستگار

نابغه سه ساله ایرانی در جمع اعضای انجمن جهانی تیزهوشان

«شروین سرابی» کودک سه ساله ایرانی ساکن انگلیس با بهره هوشی 136 به عنوان جدیدترین عضو و یکی از کوچکترین اعضای سازمان «منسا»( قدیمی ترین و بزرگترین جامعه هوشبهر بالا) انتخاب شد.
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کودک سه ساله که به همراه پدر و مادر خود در منطقه بارنزلی در جنوب یورکشایر زندگی می کند، جزو یک درصد افراد باهوش جهان محسوب می شود.

«شروین» از 10 ماهگی شروع به صحبت و از 20 ماهگی جملات را به طور کامل ادا کرد. در سن دو سالگی توانایی خواندن، شمارش تا 200 و گفتن نام کشورهای مختلف و شناسایی پرچم آنها، گفتن نام سیارات منظومه شمسی، اندام داخلی بدن انسان و حیوانات را پیدا کرد.

مادر شروین تأکید می‌کند: اطلاعات عمومی وی بی‌نظیر است و هیچگاه مانند سایر همسالان، برنامه های کودک را نگاه نمی کند و اغلب اخبار و گزارش های هواشناسی را تماشا می کند. شروین هیچگاه برای یادیگری تحت فشار قرار نداشته و در برخی موارد در برابر سوال های متعدد او جوابی نداریم.

«شروین سرابی» با این بهره هوشی به عضویت سازمان بین المللی «منسا» انگلیس در آمد که از بین 22 هزار عضو تنها 100 عضو زیر 10 سال در آن عضویت دارند.

«شروین» به تازگی در کلاس های مدرسه Rastrick در بریگهاوس در غرب یورکشایر برای یادگیری دروس اختصاصی حضور خواهد یافت.

سازمان منسا قدیمی ترین و بزرگترین جامعه هوشبهر (IQ) بالا در جهان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد